The Urge čerpá inšpiráciu z frustrujúceho zážitku dva roky trvajúcej pandémie a odlúčenia, ale spoločne s tanečníkmi ho transformuje do vysoko vitálneho diela, v najlepšom slova zmysle nákazlivého, do fascinácie pohybujúceho sa tela v intenzívnom zdieľaní radosti, energie, konkrétneho okamihu v priamom kontakte s divákom vo verejnom priestore. Pulzujúca elektronická hudba určuje dynamiku a meniaci sa rytmus choreografie, ktorej energia sa naliehavo a nekontrolovateľne šíri priamo k divákom. Hudobnú zložku dopĺňa živá improvizácia saxofonistu, ktorá zvyšuje napätie medzi tanečníkmi (masou) a jednotlivcom (muzikantom).
Projekt je slovenskou verziou úspešnej nemeckej pohybovej site-specific performancie so živým hudobným sprievodom. Tá vznikla zo situácie, v ktorej sa umelci ocitli počas koronavírusového lockdownu.
Ceren Oran sa narodila v Istanbule v roku 1984 a v roku 2006 sa presťahovala do Salzburgu študovať súčasný tanec na SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Od ukončenia postgraduálneho magisterského programu ICE na SEADe pôsobí ako tanečnica, choreografka a soundpainterka na voľnej nohe. Spolupracovala s mnohými multidisciplinárnymi umelcami. Tancovala tiež pre mnohých choreografov a medzinárodné spoločnosti. So svojimi tanečnými dielami cestuje po Európe, Afrike aj Ázii.
Koncept, choreografia: Ceren Oran
Choreografická spolupráca: Maayan Reiter, Rotem Weismann
Dramaturgická spolupráca: Karolína Hejnová
Vznik projektu: Ceren Oran & Moving Borders, MOVE Ostrava a Tanečno
Hudba: Hüseyin Evirgen
Fotografie: Marek Jančúch (The Urge); Alžbět Hulcová (The Urge Grows)
Produkcia: Soňa Tatić
Synchrónne časti choreografie sú založené na improvizáciách, ktoré na sociálnych sieťach uverejnili Phil Hulford, Sofia Pouchtou, Clementine Herveux, Elisa Ruffato a Kamola Rashidova.